keskiviikkona, syyskuuta 20, 2006

Blogi listalle

No niin, blogi on nyt ilmoitettu myös blogilistalle.

Blogin pitäminen herättää minussa mielenkiintoisia ajatuksia, noin niin kuin tutkimusmielessä. Tähän asti olen vain lukenut tieteellisiä artikkeleita bloggaajien mielenliikkeistä, nyt olen itse sellainen. Päällimmäisenä ajatuksena on koko ajan lukijat. Kannattaako minun kirjoittaa jos ei ole mitään mielenkiintoista sanottavaa? Pitäisikö odottaa, että täällä on jotain luettavaa ennen kuin ilmoitan itseni blogilistalle? Toisin sanoen mietin mitä lukijani minusta ajattelevat, vaikkei minulla tiettävästi ole niitä vielä yhtäkään. Tutkijan näkökulmasta tämä on mielenkiintoista, henkilökohtaisesta näkökulmasta hieman hämmentävää.

En ole pariin päivää ehtinyt tehdä mitään graduun liittyen, kun on ollut vähän muita kouluhommia. Sain kuitenkin ilokseni huomata muutama päivä sitten, että kurssi jonka suorittaminen on roikkunut minulla jo pari vuotta (aihe on vaan niiiiiin tylsä, kuin myös toteutus) tulikin pakolliseksi vasta 2002 ja minä aloitin opintoni 2001 eli *wiuh* se lensi ikkunasta ulos. Yksi homma vähemmän. Opintoviikkoja taitaa kertyä juurikin se tarvittava määrä, mutta ei kauheasti ylimääräisiä. Eipä siinä mitään. Uskon että on kuitenkin tärkeämpää valmistua, kun jäädä vielä palloilemaan vuodeksi ja haalimaan lisää kursseja.

Jos kaikki menee suunnitellusti, minusta tulee ensi kevääseen mennessä maisteri, tuottava osa yhteiskuntaa ja mahdollisesti aikuinen.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onnea uudelle blogille!!

Anonyymi kirjoitti...

Tsemppiä graduntekoon, kyllä se sieltä valmistuu eikä välttämättä edes ahdista niin kauheasti! Ja blogeja tutkiva tarvitsee ehdottomasti oman blogin :)

Anonyymi kirjoitti...

Jos kaikki menee niin kuin minä olen suunnitellut, minustakin tulee joskus maisteri. Mutta että aikuinen!?

Toivottavasti jaksat valottaa graduprosessiasi loppuun saakka. Ja kuten kultt.antr. lehtori A. Meriläinen usein painottaa, kirjoita vain yksi sivu päivässä mutta joka jumalan päivä! Samaa voitaneen soveltaa aineiston keräämisen vaiheeseen.

Liltie kirjoitti...

Hui, nyt vasta huomasin kun tarkastelin bloggeria tarkemmin, että minullahan on kommenttejakin, ne pitää vain hyväksyä :)

Kiitos kaikille tsemityksestä!